Najczęściej zadawane pytania

najczęściej zadawane pytania

Jaki jest skład wełny w produktach?

Wszystkie produkty „Szalpaka” są wykonane z wełny 100% alpaka, chyba że w opisie produktu podany jest inny skład (np. alpaka z jedwabiem).

Gdzie są produkowane produkty „Szalpaka”?

Wszystkie nasze produkty są wytwarzane w małym zakładzie znajdującym się w Warszawie.

Czemu wełna z alpak jest taka wyjątkowa?

Włókna pozyskiwane od alpak są wyjątkowo cienkie, dzięki czemu nie podrażniają skóry. Czyni to ich wełnę bardzo miękką i lekką. Jednocześnie ich wełna jest kilkukrotnie cieplejsza od wełny owczej. Wełna alpaki chłonie także wilgoć i jest przewiewna. Zapewnia komfort cieplny nawet w trakcie bardzo zimnych dni.

Czy produkty mogą uczulać?

Wełna alpak nie zawiera żadnych składników, które mogą wywołać reakcję uczuleniową na ludzkiej skórze. Ich wełna jest całkowicie hipoalergiczna. Do naszych produktów wykorzystujemy wełnę w 100% naturalnego pochodzenia.

Ile trwa realizacja zamówienia?

Standardowy czas realizacji zamówienia wynosi 7 dni roboczych + czas dostawy. Wszystkie produkty robione są na indywidualne zamówienie. Staramy się, aby nasi Klienci otrzymywali zamówione przez siebie produkty najszybciej, jak to możliwe. W wyjątkowych okolicznościach możliwe jest opóźnienie realizacji. O każdej takiej sytuacji informujemy na bieżąco przy potwierdzeniu zamówienia.

Jakie są koszty i czas dostawy?

Koszty i czas dostawy są zależne od wyboru sposobu dostawy. Produkty wysyłane są za pośrednictwem paczkomatów InPost oraz firmy kurierskiej DPD.

Paczkomaty InPost11,50 zł
Kurier DPD14,50 zł
Podane ceny są cenami brutto, zawierają podatek VAT.

Jak dobrać rozmiar czapki?

W celu dobrania prawidłowego rozmiaru czapki należy zmierzyć obwód głowy w najszerszym miejscu głowy, znajdującym, się nad uszami.

rozmiar głowy

Po zmierzeniu głowy należy dobrać odpowiedni rozmiar wg. tabeli rozmiarów:

Obwód głowyRozmiar
52-53 cmXS
54-55 cmS
56-57 cmM
58-59 cmL
60-61 cmXL

Produkowane czapki są dość mocno dopasowane do głowy. W razie niepewności przy wyborze rozmiaru, sugerujemy wybrać większy rozmiar.

Jeśli otrzymany produkt okaże się zbyt mały – bardzo prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy na adres sklep@szalpaka.pl.

Czy możliwe jest zamówienie produktu z innym wzorem?

Zamówienia indywidualne są możliwe. Bardzo prosimy o kontakt na adres sklep@szalpaka.pl lub telefonicznie pod numer: 695 985 592. Po uzyskaniu od Państwa wszystkich informacji skontaktujemy się w celu potwierdzenia możliwości realizacji zamówienia oraz podania ceny i czasu realizacji indywidualnego zamówienia. Po Państwa akceptacji niezwłocznie zajmiemy się jego realizacją.

Jak prać produkty z wełny alpak?

Wszystkie wyroby z wełny alpak zalecamy prać ręcznie w temperaturze max. 30° przy użyciu płynu do prania tkanin wełnianych. . Wyjątkowo mogą być prane w pralce ustawionej na program do prania wełny lub tkanin delikatnych. W przypadku prania produktów w pralce należy ustawić wirowanie na minimalne obroty lub całkowicie z niego zrezygnować. Dzięki temu produkty pozostaną miękkie i nie zmienią swojego rozmiaru oraz kształtu. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu pod adresem info@szalpaka.pl.

Czy można prasować wyroby z wełny alpaki?

Tak, można. Prasowanie produktów z naturalnej wełny, nie zawierającej poliestru, jest możliwe. Wyliczają się w to produkty z wełny owczej oraz wełny alpaki, a także włóczki bawełniane lub z dodatkiem jedwabiu. Wyprasowane szaliki i kominy będą ładniej się układać. Należy jedynie pamiętać, żeby nie ustawiać za wysokiej temperatury. Wiele żelazek posiada specjalne ustawienie do prasowania wełny. Za to możliwe jest prasowanie na sucho oraz z dodatkiem pary.

W jaki sposób mogę dokonać zwrotu produktu?

Zwrot bez podania przyczyny możliwy jest w ciągu 14 dni od otrzymania zamówienia. W przypadku zwrotu zamówienia prosimy o wydrukowanie formularza odstąpienia od umowy, wypełnienie go i przesłanie wraz ze zwracanymi produktami na adres: 
Daniel Jusupović
ul. Rzepichy 2b/98
03-246 Warszawa

Po otrzymaniu zwracanych produktów nastąpi zwrot należności. W przypadku zwrotu produktów po upłynięciu terminu 14 dni każdorazowo prosimy o kontakt mailowy na adres sklep@szalpaka.pl.

Czy możliwe są zamówienia hurtowe?

Jesteśmy małą firmą i nie posiadamy dużych możliwości produkcyjnych. Z tego powodu niezwykle rzadko decydujemy się na współpracę z innymi firmami. W przypadku zainteresowania współpracą, bardzo prosimy o kontakt. Spróbujemy przygotować dla Państwa wyjątkową ofertę w oparciu Państwa oczekiwania i nasze możliwości.